20 листопада 2025, 15:00
Попри війну та загальне навантаження на країну, дорожня безпека залишається критичною проблемою. За даними Департаменту патрульної поліції, у 2024 році внаслідок ДТП загинули 3202 людини, а понад 32 тисячі були травмовані.
Понад половину смертей – 55%, або 1770 життів, було втрачено через перевищення швидкості. Така сама тенденція спостерігалася у 2023 та 2022 роках. Тобто саме швидкість є основним фактором ризику, який заважає досягти цілей Стратегії демографічного розвитку України щодо зниження рівня передчасної смертності.
Щоб краще усвідомити масштаб: щодня через перевищення швидкості в Україні гине щонайменше 5 людей. Якщо уявити це по-іншому – щотижня ми втрачаємо повний пасажирський автобус, який просто не доїхав до свого пункту призначення.
Кампанія “Краще запізнитись, ніж не доїхати” розроблена у партнерстві з комунікаційною агенцією pedan buro в рамках Кампанії “За безпечні дороги”. Партнером в розміщенні соціальної реклами в Києві став Octagon Outdoor, національний оператор зовнішньої реклами України.
Автори ґрунтуються на гіпотезі, що переважна більшість водіїв перевищують швидкість не зі злого наміру, а намагаючись надолужити власне запізнення чи встигнути до призначеного часу.
ЦЕДЕМ вирішив змінити цю модель поведінки, “дозволивши” водіям запізнюватися. Ключове повідомлення кампанії полягає в тому, що жодна робоча зустріч, сеанс у кіно чи приїзд у дитячий садок не варті ризику втрати власного життя чи життя дитини*.
*Довідково: За офіційними даними у ДТП загинули 180 дітей, ще понад 5 тисяч отримали травми.
“Багато хто перевищує швидкість не тому, що хоче порушувати, а тому що поспішає. Але настав час змінити цей звичний підхід: графік ніколи не має бути важливішим за життя. Саме тому наша соціальна реклама нагадує просту річ: невелике запізнення – дрібниця, тоді як наслідки ризику можуть бути непоправними” — зазначає Олеся Холопік, директорка ЦЕДЕМ.
У візуальній частині кампанії використані максимально життєві ситуації та стилістика сповіщень – нагадувань у мобільних застосунках чи календарях. Це підкреслює актуальність та невідкладність вибору, який стоїть перед водієм щодня.
Соціальна реклама буде розміщена на зовнішніх носіях у містах України та паралельно поширюватиметься в соціальних мережах, щоб охопити якомога більше водіїв. Першим містом, де з’явилися білборди та сітілайти, став Київ.
Кампанія “Краще запізнитись, ніж не доїхати” підкріплена конкретними законодавчими ініціативами. ЦЕДЕМ наголошує на необхідності якнайшвидшого розгляду та прийняття зареєстрованого у Верховній Раді 26 травня 2025 року законопроєкту №13314 “Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення”. Його мета зменшити смертність і травматизм на дорогах спричинені надмірною швидкістю та наблизити механізми відповідальності для водіїв до практик ЄС.
Основні проблеми, які вирішує законопроєкт:
(Нагадаємо, що на сьогодні за перевищення швидкості на +20 км/год – штраф 340 гривень, а за +50 км/год – 1700 гривень)
Ухвалення №13314 стане дієвим превентивним інструментом, який необхідно впровадити тут і зараз задля збереження життів українців.
ЦЕДЕМ закликає народних депутатів України прискорити розгляд законопроєкту №13314. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та медіа — підтримати кампанію, розміщуючи матеріали соціальної реклами на своїх ресурсах. А всіх учасників дорожнього руху – пам’ятати про особисту відповідальність та дотримуватися безпечного швидкісного режиму.
Завантажити макети для друку та поширення в соцмережах можна за посиланням на Google Drive
У випадку виникнення будь-яких додаткових запитань або пропозицій щодо інформаційної кампанії звертайтесь до Миколи Ільчука, експерта з адвокації Кампанії “За безпечні дороги” телефоном: + 380636150733 або поштою: [email protected]
Довідково про організаторів та партнерів:
Центр демократії та верховенства права – аналітично-адвокаційний центр, що працює в громадському секторі України з 2005 року, спрямовуючи свої зусилля на розвиток на розвиток незалежних медіа, громадянського суспільства та побудову правової держави в Україні. Місія ЦЕДЕМ – сприяти розвитку суспільства активних та відповідальних громадян
Кампанія “За безпечні дороги” – адвокаційна кампанія, спрямована на зменшення смертності та травматизму на дорогах України. Ініційована у 2016 році Центром демократії та верховенства права у партнерстві з ГО Vision Zero, U-Cycle та об’єднує міжнародних, українських експертів, представників законодавчої та виконавчої влади (https://www.facebook.com/saferoadsua).
pedan buro – комунікаційне бюро, що допомагає компаніям та організаціям залишити свій слід в історії через соціальні проєкти.
Octagon – національний оператор зовнішньої реклами з 30-річним досвідом. Компанія забезпечує повний цикл розміщення: від планування і запуску кампаній до аналітики та звітності. Осtagon підтримує яскраві ідеї та ініціативи, допомагаючи брендам і спільнотам проявлятися.
Підпишіться, щоб отримувати листи.